Kehebatan Myway Sea Mineral

 


Kehebatan Myway Sea Mineral

 

Sumber Mineral laut merupakan asas bagi pemulihan sel-sel tubuh. Persekitaran dalaman badan kita mesti mempunyai mineral-mineral yang lengkap dan seimbang untuk meningkatkan proses replikasi dan pembaharuan sel normal pada tahap optima.

Tubuh manusia terbentuk daripada 60-80 trilion sel !!

 

Myway Sea Mineral adalah suatu produk dari Queesland, Australia yang kaya dengan zat galian yang diperolehi secara semulajadi dari lautan Australia.

 

Zat-zat galian dalam Myway  Sea Mineral adalah dalam bentuk cecair dan memudahkan penyerapan di dalam badan. Jika diminum setiap hari (30 titis dicampur dengan 1.5 liter air)  ia boleh menampung kekurangan zat galian di dalam badan anda dan menjadikan anda sentiasa sihat.

 

Kenapa ZAT GALIAN amat penting untuk manusia ?

 

Kekurangan mineral diperakui sebagai punca utama bagi pelbagai masalah kesihatan. Ini adalah kerana tanpa mineral, badan anda tidak mampu menyerap apa jua nutrien dan zat makanan ke dalam sistem badan dengan berkesan. Kepentingan zat galian (garam) telah pun diketahui sejak lebih 1400 tahun yang lalu di mana telah dinyatakan dalam sabda Nabi S.A.W yang bermaksud:

 

"Sesiapa yang memulakan minum & makan dengan memakan secubit garam, Allah akan hindarkan 330 penyakit yang paling kurang ialah gila, kusta, sakit perut dan sakit gigi. Yang bakinya diketahui oleh Allah sahaja." - Hadith riwayat Al-Bazzar

 

Jadi, ianya amat penting untuk memastikan bahawa badan anda mendapat khasiat daripada kesemua 92 unsur mineral. Pengambilan mineral secara berterusan akan mengurangkan risiko anda untuk menghidapi penyakit kronik.

 

Degupan jantung tidak teratur

Peredaran darah menjadi lemah

Kerosakan sistem saraf

Kekebasan

Kekejangan otot

Salur darah tersumbat

Serangan jantung

Tekanan darah tinggi

 

Zat galian diperlukan oleh badan kita untuk menyelenggarakan fungsi-fungsi seperti koordinasi sistem endokrin, sistem saraf, sistem imuniti badan, sistem kardiovaskular serta pelbagai sistem di dalam badan untuk mengawal serta mengekalkan kandungan cecair asid-alkali yang terdapat di dalam sel.

 

Anatomi fungsi Zat Galian (Mineral)

 

Setiap penyakit berpunca daripada kekurangan mineral.

 

"you can trace every sickness, every desease and every ailment to a mineral deficiency" - Dr. Linus Pauling, two times Nobel Prize Winner

 

 

*Peratusan sehari adalah berdasarkan pengambilan 2,000 kalori untuk orang dewasa dan kanak-kanak berumur 4 tahun ke atas

 

 

Mineral Ion Tulen dari Australia disahkan selamat oleh : F.A.L.A - Food and Agriculture Laboratories of Australia Pte. Ltd

 

Kelebihan amal minum Myway  Sea Mineral setiap hari

 

Zat-zat galian dapat membantu kita dalam aspek-aspek berikut :

Pembaik-pulihan sel-sel badan secara semulajadi

Meningkatkan daya ketahanan badan

Membantu dalam segala aktiviti bio-kimia tubuh badan

Mempercepatkan proses penyembuhan

Melindungi tubuh daripada serangan kuman

 

Antara kesan-kesan yang dapat dirasai setelah minum  Myway Sea Mineral :

Pengaliran darah bertambah lancar

Badan lebih cergas dan bertenaga

Meningkatkan daya ketahanan badan (Imuniti)

Kuku menjadi lebih kuat

Otak lebih cerdas

Melambatkan proses penuaan

Rambut menjadi lebih lebat

Tenaga batin meningkat

 

Sebagai suatu program kesihatan yang lebih menyeluruh, Myway Sea mineral boleh digunakan untuk mencegah atau membantu pesakit-pesakit yang menghidap penyakit-penyakit berikut :

Kencing manis (Diabetes)

Darah Tinggi

Gout

Osteoarthristis

Penyakit Alzheimer

Psoriasis

Angin akiner (Strok)

Migrain dan Parkinson

Hepatitis dan sakit sendi

Eczema

Tekanan darah

Insomnia

 

Soalan Lazim tentang  Myway Sea Mineral

 

Apakah sebenarnya Myway Sea Mineral ?

Ia merupakan air laut yang amat pekat (100:1) dengan komposisi zat galian yang padat. Zat galian amat berguna untuk hidup sihat. Apa yang amat menakjubkan adalah, komposisi dan konsentrasi zat galian dalam darah manusia adalah hampir-hampir sama dengan komposisi dan konsentrasi zat galian di laut. Jadi, Myway sea mineral adalah satu-satunya pembekal zat galian untuk badan yang sihat dan kehidupan yang lebih seimbang.

 

 

Adakah Myway Sea Mineral mengandungi kadar sodium yang tinggi ?

Kadar sodium dikurangkan melalui proses penghabluran secara semulajadi dalam proses pembentukannya. Rasa pahit adalah daripada zat Magnesium, Potassium dan zat-zat yang lain. Kita memperolehi zat sodium melalui garam dalam masakan.

 

Adakah saya memerlukan zat galian ?

Selagi anda mengamalkan pemakanan makanan yang berasid seperti makanan dari kelas karbohidrat, protein, makanan, yang berproses serta minuman berasid, kandungan alkali di dalam darah akan terganggu dan menjadi tidak seimbang. Oleh itu, anda perlu mengamalkan pengambilan Myway Sea Mineral secara berterusan untuk mencapai tahap kesihatan yang optima.

 

Saya beranggapan bahawa zat-zat galian yang kita perlukan datangnya dari bawah tanah dan sayuran. Tetapi zat-zat galian  Myway Sea Mineral adalah zat galian air laut, mengapa ?

 

Ramai orang beranggapan bahawa hutan khatulistiwa adalah punca utama oksigen dalam udara. Sebenarnya, 70% daripada oksigen dalam udara dibekalkan oleh lautan. Hutan khatulistiwa dan tumbuhan lain membekalkan hanya 30%. Setiap zat galian dalam badan kita terdapat dalam air laut. Zat galian dalam air laut adalah dalam bentuk ion, sama seperti dalam bentuk yang ada dalam tubuh badan kita. Semasa Di dalam kandungan ibu, anda dikelilingi "saline solution" ; cecair yang hampir sama dengan air laut. Air laut dan darah dalam badan kita mempunyai kadar garam yang hampir sama. Oleh itu, tidak hairan mengapa sistem penghadaman badan kita secara muda menerima zat-zat galian ion daripada air laut dengan penyerapannya 100%.

 

Saya makan dengan sempurna, bolehkah saya kekurangan zat galian melalui pemakanan saya setiap hari ?

Malangnya, makanan kita hari ini tidak lagi mengandungi zat makanan yang mencukupi. Zat galian bukan diperolehi melalui makanan. Ia diperolehi daripada tanah yang menghasilkan makanan. Amalan pertanian moden dan teknologi moden telah merosakkan bentuk tnah yang menghasilkan tanaman makanan. Penggunaan tanah yang berpanjangan dan baja kimia seperti "super phosphates" menjadikan tanah tidak lagi subur. Untuk menjadikan tanah subur semula dan mengasilkan nutrien yang kita perlukan ia harus mengandungi bakteria, cacing tanah dan organisma-organisma lain serta zat galian. Sehingga isu pertanian berteknologi moden dapat diatasi maka cara memperolehi zat galian yang sempurna ialah menggunakan produk Myway Sea Mineral.

Comments

Popular posts from this blog

CARA MEMBUAT TEMPAHAN DAN BAYARAN

KEHEBATAN SEA MINERAL KELUARAN MYWAY